Jump to content
Sign in to follow this  
heroturkey

ILS CAT farkları nelerdir ?

Recommended Posts

Öncelikle selamlar,

Ben son günlerde ils inişleri deniyorum sevgili pmdg'im ile :) çok güzelde indiriyorum ancak benim sorum biraz tekniksel. Neyse soruma gelelim

Şimdi charlarda CAT belirmeyen approachlarda var (ILS/DME gibi) bunlar neden kategori belirtimiyor benim bildiğim her bir ils'in categorisi vardır. Birde ben uçuşumu gerçek hayattaki gibi isterim o yüzden gerçekte her pist CATIII olmadığından Bu CAT I veya II'lerde ne zaman devre dışı kaldığı chartlarda yazıyormu veya nerden öğrenebiliriz ona göre A/P kapatıp sanki devre dışıymış gibi indirmeye çalışıyorum. Ve şu Radio veya barometre altitude ayarı arasında fark nedir. Ve şu aproaching minimums....minimums...minimums ! diyor bunlar tam olarak neyi gösteriyor?

Bu forumda daha ilk mesajımdır o yüzden bazı kural ihlallerim olabilir şimdiden kusuruma bakmayın :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biraz karışık sormuşsun sorularını bende epeydir foruma girmiyordum yeni gördüm. Sorduğun her sorunun cevabını google'da bulabilirsin aslında ama kısaca cevap vereceğim çünkü geç oldu saat olarak;

 

her ILS yaklaşması CAT(Category) yaklaşması olacak diye bir kural yok. CAT olmayan ILS yaklaşmalarında minimum limitleri chartın alt kısmında yazar orada RVR limitleri, LOC (localizer) yoksa ne olacağı , GS(glideslope) yoksa ne olacağı uçakların ağırlıklarının cinsine göre (seninki PMDG737 olduğu için C-D sınıfı) yazar.

CAT yaklaşmaları CAT-I, CAT-II, CAT-IIIa,CAT-IIIb ve CAT-IIIc olarak ayrılırlar her birinin ufki ve düşey  olarak görüş minimumları farklıdır CAt-IIIc'de artık pist görüşüde yer görüşüde 0'dır ve sadece AUTOLAND inişi yapılabilir. Simulatörde bunlar için sertifikasyon yok gördüğün gibi, C172 bile otomatik iniş yapıyor :) oysa gerçekte uçak ve pilotların ayrı ayrı bu iniş sınıflarına göre sertifikasyonlarının yapılmış olması lazım. Örneğin kaptan pilot CAT2, yardımcı pilot CAT1 ise CAT2 şartlarında iniş yapamazlar ikiside CAT2 olmak zorunda. Tabi bu CAT değerleri, havaalanına ve yaklaşma şartlarına göre belirleniyor. Pist ışıkları, pist uzunluğu genişliği, yaklaşma ışıkları pistin taksi çıkşları itfaiye olanakları vsvsvs bir sürü kriterle pista CAT1, CAT2, CAT3 değerleri veriliyor.

 

Devre dışı kalmak diye birşey yok. Yazdığım gibi pistin CAT değeri, görüş şartlarına göre belirlenir, görüş CAT2'ye göre ama pist CAT1 tanımlı ise oraya iniş yapılmaz pist inişe kapatılır.

 

Birçok Türkçe forumda chart nasıl okunur diye konular var birisini mutlaka bulursun. CAT'in otopilot'u kapatma ile bir ilgisi yok. Bu tamamen kendi tercihin. GErçekte bununiçin şirketlerin belirlediği  bazı kurallar var.

 

Radio altimetre bir tür radardır, uçağın altında iniş takımlarının hizasından yer yüksekliğini radar yansıması şeklinde okur yani yüzeyi tarar.

Baro altimetre ise o anda inilecek meydanın QNH değerine göre altimetre cinsinden yüksekliktir. Chartlarda DH decision height dediği (ilk yazan) radio, DA (desicion altitude) dediği ise baro dur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Tom Allensworth,
    Founder of AVSIM Online


  • Flight Simulation's Premier Resource!

    AVSIM is a free service to the flight simulation community. AVSIM is staffed completely by volunteers and all funds donated to AVSIM go directly back to supporting the community. Your donation here helps to pay our bandwidth costs, emergency funding, and other general costs that crop up from time to time. Thank you for your support!

    Click here for more information and to see all donations year to date.
×
×
  • Create New...